• צרו קשר

      מלאו את פרטיכם או חייגו 058-4287877

    • כאבים בזמן הריון ולידה

      היריון היא אחת התקופות הנפלאות ביותר בחייה של כל אישה. ההתרגשות מהעובדה שמתפתח ברחם עובר היא יום יומית והמחשבות לגבי התינוק או התינוקת שאמורים להיוולד הן רבות. כל אישה מבצעת את הבדיקות הנדרשות, כדי לוודא שהכול תקין. במהלך ההיריון יש שינויים רבים שמתרחשים בגוף והם גורמים לא אחת לכאבים ולתחושות לא נעימות. ברוב המקרים נשים חוות כאבים בזמן הריון ולידה. בעת ההיריון מדובר בכאבי גב תחתון אשר מושפעים מהשינויים הפיזיולוגיים בגוף, מהעלייה במשקל ומהירידה בביצוע של פעילות גופנית. במלך תשעת החודשים הללו הרקמות מתרככות, שרירי הבטן מתרחבים ונוצרת חולשה של שרירי הבטן.

      צירי הלידה הם הכאבים העוצמתיים בדיוק שאפשר לחוות ולכן נאמר "בעצב תלדי בנים". אומנם המתנה בסוף תהליך הלידה שווה את כל הכאבים הללו, אך עם זאת בבתי החולים ליולדות עושים כל שניתן כדי להקל על היולדות. יש יולדות שמבקשות אפידורל שהיא זריקה של חומר מרגיע שמוזרקת ישירות לעמוד השדרה, או שימוש במכשיר החדשני מכשיר טנס ללידה שיש בו חמש דרגות של עוצמה וכך היולדת יכולה להקל על הכאבים העוצמתיים שמגיעים בתכיפות לקראת הלידה עצמה.

      הקלה על כאבים בזמן הריון ולידה

      כדי לסייע לאישה במהלך ההיריון, הרופא בוחן מהי הסיבה של הכאבים שהיא חשה. בהתאם לדיאגנוזה שלו מבצעים את הטיפול המתאים. לעיתים מדובר בפיזיותרפיה, במקרים אחרים מומלץ טיפול במים אשר מרגיעה מאד את הכאבים ומחזיר לאט לאט את טווח התנועתיות. טיפול זה מסייע מאד גם בפן הנפשי ומשרה תחושה של רוגע ושלווה, שהוא חשוב מאד להמשך ההיריון.

      מנוחה ותרגילי התעמלות במהלך ההיריון

      יש גם מקרים רבים אחרים של כאבים בזמן הריון ולידה שאין מה לעשות מלבד מנוחה, לנוח עם הרגליים למעלה בכל זמן שאפשר על פי לוח הזמנים של כל אישה הריונית. בנוסף לכך תרגילים ספציפיים שמומלצים כדי להתמודד עם העומס של המשקל, למען חיזוק השרירים.

      יולדות רבות מקבלות גם הדרכה לגבי תנוחות השינה שכדאי שהן תסגלנה והן יקלו על ההתנהלות שלהן ביום יום.

      התנהלות בחיי היום יום

      נשים רבות שוכחות לכאורה שהן בהיריון ולכן הן מנהלות אורח חיים זהה בעת ההיריון לאורח החיים שלהן לפני כן. עם כל הרצון לא ליצור שינויים דרסטיים בחיים האישיים, הן אמורות להתנהל בהילוך איטי מעט יותר, לא להעמיס על עצמן מטלות, סחיבה של דברים כבדים וניקיונות משמעותיים.

      כאשר יש כאבים בזמן הריון ולידה, זה הזמן להתפנק, לנוח ולאפשר לבני הבית האחרים לקחת על עצמם חלק מהמטלות כדי להקל על ההריונית. המטרה היא שהיא תצבור כוחות ויהיה לה מספיק כוח ללידה עצמה שהוא אירוע שמלווה בכאבים רבים ובהתמודדות לא פשוטה שעומדת לפניה.

      0
        0
        עגלת הקניות שלך
        העגלה ריקה
        דילוג לתוכן