• צרו קשר

      מלאו את פרטיכם או חייגו 058-4287877

    • בהיסטוריה של המין האנושי נשים תמיד ילדו כשסביבתן נשים נוספות. שעזרו פיזית ונתנו גם תמיכה רגשית.
      בתחילת שנות ה30 של המאה הקודמת הלידה עברה אל בתי החולים והנוכחות הייתה מתאימה רק לרופאים. בשנות ה70 התחילו לאפשר לבעלים להיות נוכחים בלידה מכיוון שהבינו את החשיבות של התמיכה הרגשית ביולדת לזירוז תהליך הלידה.

      אולם, גברים במבנה הנפשי שלהם וגם בהכשרתם לא ממש יודעים מה לעשות בחדר הלידה. הבעל שאוהב את אשתו ומנוהל בעצמו ע"י הפחד שמא יקרה משהו לאשתו או לתינוק מתקשה לעמוד לא פעם בכאב המלווה את תהליך הלידה. גברים רגילים לפתור מצבים ולתת גישה פרקטית. אולם בלידה אין ממש מה לפתור. ישנו צורך פשוט להיות נוכח.

      תפקידה של הדולה

      כיוון שלצפות מהבן זוג שייתן ליולדת את כל צרכיה מבלי שיש לו הכשרה או אפילו כלים נפשיים לכך לא תמיד עולה בקנה אחד עם המציאות ויוצר לא פעם תחושה של מצוקה ואפילו כעס בין בני הזוג שכן היולדת לא מרגישה שקיבלה את התמיכה שרצתה ובן הזוג מרגיש חסר אונים, מכאן נולד הצורך במלווה שתתמוך פיזית, נפשית ואינפורמטיבית ביולדת ובבן הזוג שלה. התמיכה הזו חשובה לא רק לזמן הלידה אלא אף במהלך ההיריון וכן בתקופה שלאחר הלידה.

      במהלך ההיריון התפקיד של דולה הוא לערוך תיאום ציפיות עם היולדת ובן הזוג, לספק מענה לשאלות, לתמוך נפשית ולשוחח על הפחדים העולים מן הלידה ואף ההיריון עצמו.

      בזמן הלידה תפקידה של הדולה הוא פשוט להיות שם בעבור היולדת ולענות לצרכים שלה. זה יכול להיות פיזית ע"י מסאז', רפלקסולוגיה, או פשוט מגע. זה יכול להיות באמצעות ארומתרפיה (שימוש בשמנים בעלי יכולת הרגעה) או דמיון מודרך להרפיה במהלך הלידה על מנת לעזור ליולדת.
      הדולה יודעת לקרוא את הצרכים של היולדת ולהציע לה בהתאם או להניח לה לשקוע פנימה עמוק אם זה רצון היולדת.

      חשיבות נוספת היא שהדולה יודעת לתמוך גם במלווה (אם זה בן הזוג או אם היולדת או חברה) ואף לשלב אותו יותר בתהליך כמו להראות לו איך לעשות עיסוי או איך להחזיק את היולדת, כך גם המלווה ירגיש שהוא חלק פעיל וחשוב בלידה וגם היולדת תרגיש שהמלווה נותן מענה לצרכים שלה.

      לאחר הלידה תפקידה של הדולה לא מסתיים, הדולה יכולה גם לעזור בהנקה, בטיפול וביצירת קשר רגשי עם הילד כשהיא נשענת על מקורות מידע תיאורטיים ועל ניסיון מעשי.

      הנוכחות של הדולה היא בעלת משמעות גדולה שכן היא מעניקה את הביטחון והרוגע הכול כך נחוצים לבני הזוג לאורך כל תהליך ההיריון ובמיוחד הלידה.

      אני מזמינה אותך להתקשר אלי, או ליצור איתי קשר דרך האתר ואתן לך אינפורמציה מלאה על שלבי הליווי שאני מציעה לך במהלך ההריון, הלידה ולאחריה.בנוסף אשמח שנתאם מפגש הכרות ללא התחייבות.

      בברכת הריון קל,

      הילה וסר

      0
        0
        עגלת הקניות שלך
        העגלה ריקה
        דילוג לתוכן