• צרו קשר

      מלאו את פרטיכם או חייגו 058-4287877

    • נשים הרות עלולות לחשוב, בטעות, כי עצם ההיריון מחייב אותם למנוחה מוחלטת ולהימנעות מכל פעילות גופנית. ההיפך הוא הנכון. התעמלות מתונה מחויבת המציאות החדשה. היא מועילה ותורמת הן מבחינה גופנית והן מבחינה נפשית. התעמלות מאריכה את השרירים ומגמישה את כל הגוף. היא תורמת לחיזוק האגן ובכך מקלה על האישה ההרה לשאת את עוברה.

      גם נשים המקבלות טיפולים ושונים, וממילא נמצאות במעקב, בפיקוח ובהשגחה, עשויות להקל על עצמן באופן משמעותי באמצעות ביצוע תרגילי התעמלות מתונים.
      צילומי אולטרא סאונד במהלך ההיריון מאפשרים לראות את המנח של העובר ברחם האם. כאשר ניתנות לאישה ההרה המלצות והנחיות לביצוע תרגילי התעמלות יש להידרש בקפידה יתרה למצבו של העובר כמו גם למצבה של האם ועל פיהם לייעד ולייחד עבורה תרגילי התעמלות מתונים.

      אחת הסכנות החמורות ביותר האורבות לנשים הרות ומהוות אליהן איום במהלך ההיריון והלידה (חס וחלילה- לידה בעוולה), היא אי-אבחנה במועד של גורמי סיכון פוטנציאליים, קל וחמור גורמי סיכון ודאיים או, חמור מזה, אי ייחוס חשיבות מספיקה לחובת הזהירות ולאמצעי זהירות שצריכים להינקט כתוצאה מהם. התעלמות מהם.

      המסקנה מכך אינה הימנעות מוחלטת מהפעלת הגוף בתרגילים מתונים שיבוצעו בעצימות נמוכה אלא הדרכה מקצועית של מי שאמונים על נושא התעמלות לנשים הרות, לרבות נשים המצויות בטיפולי היריון, מנוסים ומיומנים בהם.

      בשל תרומתה העצומה של פעילות גופנית לאישה ההרה חשוב לבחור פעילות מהנה. אם אישה תבצע פעילות שהיא אינה לרוחה, כמי שכפאה שד, היא תתקשה להתמיד בה. בפני כל אישה הרה פתוחות אפשרויות מגוונות לפעילות גופנית בכלל ולהתעמלות בפרט: יוגה, פילאטיס, ותרגילים נוספים, מותאמים אישית, שיכולים מאמני כושר להתאים לכל אישה על פי מגבלותיה.

      וואטסו שיטה מתונה ואפקטיבית

      אחת משיטות ההתעמלות המומלצות היא שיטת וואטסו לטיפול במים חמים שיטה שהמציא מטפל בשיטת שיאצו בשם הארולד דאל, שראשיתה במעיינות טבעיים של מים חמים בקליפורניה). השיטה, שהתפתחה משיטת זן-שיאצו, מכונה גם שיאצו במים. מטפלת בשיטה זו מציפה את האישה ההרה על פני המים ומשלבת מתיחות, לחיצות, ערסולים ותנועות מעגליות הרמוניות שמרגיעות את הגוף ואת הנפש.תרומתה של שיטה זו הוא גם( ועבור לא מעט נשים בעיקר) בערך המוסף שלה: היא מחזקת את הביטחון העצמי, מסייעת להפיג מתחים ומהווה הכנה נאותה לקראת הלידה.

      על מנת להימנע מרשלנות רפואית חשוב לקיים קשר רציף עם הרופאה המטפל ועם האחיות הבודקות. בכל מקרה של ספק יש לברר ולוודא כתנאי הכרחי האם ניתן להמשיך בביצוע תרגילי התעמלות. הנזק החמור של אי זיהוי מבעוד מועד של השפעת פעילות מאומצת מדי או פעילות יתר של האישה ההרה על עוברה עלול להסתיים, חלילה, בגרימת הולדה בעוולה.

      בשורה התחתונה: התעמלות לנשים המצויות בטיפולי היריון חשובה ואף מומלצת, בכפוף לשמירה קפדנית על הוראות הרופאים ותוך קיום מעקב רצוף, בעיקר על ידי צילומי אולטרא סאונד המשקפים את מצבו של העובר ומאפשרים לקבוע תכנית מסודרת להתעמלות מתונה

      0
        0
        עגלת הקניות שלך
        העגלה ריקה
        דילוג לתוכן