• צרו קשר

      מלאו את פרטיכם או חייגו 058-4287877

    • בזמן הריון לא מתחילים בדרך כלל בפעילות גופנית אם לא הייתן רגילות לכך בדרך כלל. אבל חיוני מאוד בכל מקרה לנוע כל הזמן בהריון אם הוא תקין ואינו בסיכון.

      תנועה בהריון לא רק שומרת על משקל תקין, היא משפרת את תנועת הגוף והגמישות שלו, ממריצה את הדם ובכך מסייעת בעיקר להריון תקין ולזרימה טובה של החמצן למוח העובר ומספקת לו את כל זרימת הדם הנכונה והנחוצה לו להתפתחות. יש לנוח הרבה, כמובן, משום שכל מועקה או מצוקה לא מסייעות לאף הריון, אבל יש גם לשלב תנועה רבה ככל האפשר בהריון אם זה מותר לך לפי הרופאים.

      התעמלות בהריון

      מי ששומרת על שגרת התעמלות רגילה כל חייה לא תתקשה להסתגל להתעמלות שכן מותרת לעשות בזמן ההריון יש תרגילים שמותר ויש כאלה שאסור. יש נשים בריאות שרגילות לעשות תרגילי כוח והתנגדות עם מכשירים כבר שנים רבות ולהן יש הגבלות מעטות יחסית רבות מהן ממשיכות גם בכך וזה תלוי בגיל ובמצב בריאותי. התעמלות טוב הגם לאישה בהריון וגם לתינוק ויש בכך תמימות דעים. הגוף שומר על טונוס שרירים וחוזקם הנחוץ לאישה גם ככל שההריון מתקדם כדי לשאת את המשקל הלא מאוזן. השלד מתחזק בתמיכת השרירים. המאמץ קל יותר, פחות כאבי גב בגלל תמיכה טובה יותר של שרירי הבטן והגב, והגוף מגיע בצורה טובה יותר ללידה ולכן יש פחות כאב וקושי פיזי.

      אימונים בהריון

      אם לא התאמנתם קודם אל תתחילו כעת בשגרה הקשה, אלא בשגרה קלה יורת שמתחזקת את הגוף ושומרת על זרימת הדם התקינה לכן ולעובר. אירובי קל ללא מאמץ קיצוני עוזר מאוד למטבוליזם של הגוף ובכך מייעל את כל ההליכים של ההריון והתפתחות התינוק. זרימת החמצן והדם משתפרת לכל האיברים וגם לרחם, מה שנחוץ מאוד לעובר. הנשימה וסבולת לב-ריאה משתפרות מאוד ועוזרות ככל שההריון מתקדם לשאת את המשקל ולהמשיך בפעילות שגרתית. המוח מפריש אנדורפינים בכל פעילות גופנית שהיא ולכן זה עוזר מאוד גם להרפיה ולרגיעה של האישה. בזמן שהיא יותר רפויה הדם זורם מצוין לרחם ולכל מקום, השלווה מגיעה גם לעובר ומפחיתה מצבי מצוקה בזכות שיפור זרימת החמצן.

      התנועה היא הכנה ללידה

      שרירי הליבה מתחזקים ובכך מקילים על הלידה עצמה ועל הדחיפה בזמן הצירים. רצפת האגן מתחזקת ונמנעת צניחת רחם ובעיות נוספות כתוצאה מההריון, במיוחד אם הוא לא קל. מתיחות ותנועות יוגה מסוימות מגבירות את הגמישות של המפרקים והירכיים ומזרימות את הדם טוב יותר, וגם מסייעות לאישה המסורבלת לנוע בקלות יותר. זרימת דם משופרת מונעת בצקות ברגליים, בזכות הליכה והימנעות משכיבה או ישיבה יותר מדי זמן. האיברים הפנימיים רק מרוויחים מהתנועתיות הזאת כאשר מערכת העיכול, הלב והריאות עובדים טוב יותר. זה מסייע גם לשלוט בשקל וכך מעלים פחות. יש כמובן לזכור שבכל מקרה מפסיקים להתעמל כאשר מרגישים צירים, אי נוחות, כאבים וחולשה, סחרחורות ודימום או כל סימן דומה.

      0
        0
        עגלת הקניות שלך
        העגלה ריקה
        דילוג לתוכן