• צרו קשר

      מלאו את פרטיכם או חייגו 058-4287877

    • היריון זו חוויה ייחודית ומשנת חיים עבור נשים. יחד עם זאת, המסע אל הלידה הצפויה אינו תמיד פשוט. כתוצאה מכך נשים רבות מתמודדים עם מתחים וחרדות, כאשר ישנם גורמים שיכולים להעצים את הלחצים שמרגישות, כמו למשל סביבת עבודה מלחיצה, בדיקות במהלך ההריון, שינויים פיזיים, אי נוחות וכאבים בגוף ועוד. 

      אולם לצד כל אלו, יש גם דרכים להפוך את החוויה להרבה יותר נעימה והרבה פחות מלחיצה, כמו למשל טיפול מים. טיפולי מים יכולים לעזור בהמון דרכים, והם מציעים המון יתרונות לנשים הרות. 

      היתרונות של טיפולי מים במהלך ההיריון

      מים הם משאב נפלא עבור כולנו, קל וחומר עבור נשים בתקופת ההיריון. למים יש סגולות רבות והם יכולים להפחית את רמות הלחץ, להקל על כאבים ואי נוחות הנלווים להריון ולשפר את הבריאות הכללית בהמון דרכים. ציפה במים גם יכולה להקל על כאבי גב ומפרקים, וגם להפחית נפיחות. מעבר לכך השהות במים יכולה לשפר את זרימת הדם, את מצב הרוח וגם לסייע לשינה טובה יותר, מה שיכול להפחית את רמות הלחץ במידה משמעותית. 

      סוגים שונים של טיפולי מים לנשים בהריון

      הודות ליעילותם המוכחת בהפגת לחצים ומתחים בתקופת ההיריון, יש לא מעט טיפולי מים זמינים וייעודיים לתקופה זו. אחד מסוגי הטיפולים המומלצים לנשים בהריון הוא טיפול וואטסו. במהלך הטיפול מציפים את האישה ההרה בתוך בריכה של מים חמימים, באמצעות אביזרי ציפה ייעודיים, תוך שמבצעים במקביל טיפול שיאצו במים. טיפול זה שייך לתחום ההידרותרפיה, תחום נרחב של טיפולים המשלבים שהות במים חמימים ויכולים לעזור להרגיע את השרירים וליצור תחושת הרפיה. 

      טיפולי וואטסו יכולים להקל על מגוון רחב של בעיות נפוצות במהלך ההיריון כמו כאבי גב, לחצים בבטן תחתונה, נפיחויות וכאבים ברגליים, קשיי נשימה, עייפות, חרדה, נדודי שינה ועוד. 

      מעבר לכך, נשים בהריון יכולות גם ליהנות מהתעמלות במים, המתאימה לנשים בהיריון, ומאפשרת להן להרפות את השרירים ואת הגוף, ולהרגיש הרבה יותר קלילות ונינוחות. 

      הפגת מתחים לאחר בדיקות מלחיצות לאורך ההיריון

      במהלך ההיריון נשים רבות עוברת בדיקות, מה שלא פעם מהווה גורם מלחיץ בפני עצמו. אחת מהבדיקות הללו היא בדיקת מי שפיר. בדיקה זו מאפשרת לאבחן הפרעות גנטיות וחריגות בעובר. במהלכה, דוגמים כמות קטנה של מי השפיר ובוחנים אותה בתנאי מעבדה. 

      בעוד שבדיקת מי שפיר היא כלי אבחוני רב ערך, התהליך עשוי להיות מלחיץ מאוד עבור נשים הרות. גם כאן טיפולי מים יכולים לעזור. טיפולי מים יכולים להקל על הלחצים הנלווים לבדיקה, ליצור עבור האישה ההרה סביבה מרגיעה, להפחית חרדות ומתחים ולאפשר לה לעבור את ההליך בצורה מיטבית. כמו כן ניתן לבדוק אם אפשר לעבור טיפול במים לאחר ההליך כדי להפחית אי נוחות ולקדם ריפוי.

      כך ניתן להפיק את המרב מטיפולי מים במהלך ההיריון

      אם עולה הרצון להתחיל עם טיפולי מים במהלך ההיריון, מומלץ קודם כל להתייעץ עם הרופא המטפל על מנת לבדוק שטיפולים אלו מתאימים למצבה הבריאותי של האישה ההרה ולמהלך ההיריון באופן ספציפי.

      כמו כן, חשוב לתת את הדעת לטמפרטורת המים. בעוד שמים קרים לא יספקו את אותם היתרונות בכל הנוגע להפגת מתחים, מים חמים מדי עשויים שלא להתאים לנשים הרות ולעוברים. ההמלצה הרווחת היא לשהות במים אשר הטמפרטורה שלהם נעה בין 35-36 מעלות.

      לבסוף, חשוב לפנות למקום מקצועי אשר מתמחה בטיפולי מים לנשים בהיריון ובו פועל צוות מקצועי ובעל כל ההכשרה, הניסיון והידע הנדרשים כדי לבצע כאלו טיפולים.

      0
        0
        עגלת הקניות שלך
        העגלה ריקה
        דילוג לתוכן