טיפול וואטסו הינו טיפול מים שמשלב עבודה הן על הרובד הפיזי והן על הרובד הנפשי.

הרובד הפיזי מטופל בעיקר ע"י הלחיצות והעיסוי מתחום השיאצו, חום המים הגורמים לרפיון השריר, מתיחות והארכת עמוד השדרה הגורמות לריווח החוליות ותנועת הגוף המשחררות ומקלות על כאב.

הרובד הנפשי מטופל ברבדים שונים ועמוקים:

  • הגוף נמצא בהרפיה מלאה – במהלך הטיפול המטופל פסיבי ולא מבצע שום פעולה או תנועה באופן עצמאי, זאת בשילוב המים החמים (טמפרטורה של 35 מעלות) עוזרים לגוף להגיע להרפיה ושחרור מלא.
  • לסמוך; לשחרר שליטה – רוב חיינו אנחנו מנתבים ומחליטים באחריות מלאה על רוב הפעולות שאנחנו עושים במהלך היום. טיפול וואטסו אשר מתקיים בעיניים עצומות כשהמטופל פסיבי והמטפל מניע את גופו מזמין את המטופל לשחרר כל שליטה ולסמוך על המטפל והטיפול בביטחון מלא.
  • מנוחה לגוף ולנפש; מדיטציה ושקט פנימי – התנאים של טיפול וואטסו מאפשרים להתנתק מהעולם כולו ולחוות שקט ורוגע פנימי כמו במדיטציה ארוכה וטובה: האוזניים במים, יש שקט מוחלט, מגע המים הרכים, הגוף הרפוי ושילוב של העיסוי והלחיצות משמשים מצע מצוין שמאפשר למטופל לצלול לתוך מקום פנימי ושקט עם עצמו.
  • מהות ההחזקה; להיות חסר משקל – דונלד ויניקוט (פילוסוף מהמאה הקודמת) מדבר בספרו "תינוקות ואמהותיהם" על חשיבות החזקה נכונה של תינוק בגיל הינקות ועד כמה החזקה נכונה משפיעה עלינו ברבדים שונים. בטיפול וואטסו המטופל צף במים אשר גורמים לתחושת קלילות וחוסר משקל וניתמך ע"י המטופל החוויה המדהימה הזו תומכת ומאפשרת למטופל להרגיש שוב תחושות קדומות שחווינו בילדותינו כשנישאנו על ידי הורינו או אפילו מדמה את התחושה הבטוחה שהרגשנו כשהיינו מוגנים ועטופים בבטן אימנו.

 

הגוף הפיזי שלנו שואף לאיזון, הגוף תמיד רוצה לרפא את עצמו

אני מאמינה שכשאנחנו מעמיקים עם הנפש וצוללים לתוך נבכי הנשמה אל מקום פנימי, שקט ורגוע אנחנו יכולים לעשות ניסים – שם אנחנו יכולים להחליט ולעשות כל דבר שם אנחנו מאפשרים לגוף שלנו לרפא את עצמו.

הגוף והנפש קשור זה בזה כמו צמה הדוקה וכשצד אחד חזק ויציב הוא משפיע ומחזק את הצד האחר.

מטופלים שמגיעים לסדרת טיפולים חווים כל פעם את הטיפול באופן שונה ומעצים כחוויה של משא ותהליך נפלא.

0
    0
    עגלת הקניות שלך
    העגלה ריקה
    דילוג לתוכן