השימוש במים לטיפולי בריאות הגוף והנפש אינו החל רק בשנים האחרונות, זהו הליך טיפולי שמתבצע כבר מאות שנים ונחשב לחלק בלתי נפרד מהרפואה המודרנית והמסורתית. הסיבה לכך היא כי למים יש סגולות מרפא רבות, וכתוצאה מכך טיפולי מים, על סוגיהם השונים יכולים להועיל המון לבריאותם ולרווחתם של המטופלים.

טיפולי מים מסוגים שונים נשענים על תכונות הריפוי של המים לשיכוך כאבים, תוך שימוש בתגובות הגוף לגירויים של מים חמים וקרים. בעוד שמים קרים ממריצים, מעוררים ומגבירים את הפעילות הפנימית של הגוף, מים חמים משמשים יותר להרגעה ומאטים את קצב הפעילות. השימוש במים יכול לסייע לריפוד פציעות, שרירים כואבים, להגביר את תפקודי הגוף ולהפחית דלקות. 

במקומות שונים ברחבי העולם משתמשים ביתרונות הבריאותיים של טיפולים במים, עם אינספור סוגים של טיפולים, ביניהם וואטסו, טיפולי ווטרדאנס, הידרותרפיה, התעמלות במים, אלו ועוד מציעים אינספור יתרונות. 

יתרונות בריאותיים של טיפולי מים

טיפולי מים מציעים המון יתרונות לגוף ולנפש, ביניהם:

  • הפחתת מתחים בשרירים והקלה על כאבים – חוסר המשקל מתחת למים משחרר מתח בגפיים, תומך בשרירים כואבים ומקל על התנועה. טיפולים במים משחררים אנדורפינים ובכך הם מתפקדים על תקן משכך כאבים טבעי. טיפולי מים הם גם הדרך המושלמת להתאושש לאחר אימון אינטנסיבי. 
  • שיקום שרירים פגועים – טבילה במים חמים מעלה את חום הגוף, מגבירה את זרימת הדם סביב האזור הכאוב ומקלה על הכאב. יחד עם הטיפולים עצמם שנערכים במים, ניתן לרפא רקמות פצועות ולשקם שרירים שנפגעו מסיבה כזו או אחרת. 
  • חיזוק מערכת החיסון – זרימת הדם המוגברת כתוצאה מהמים החמים, מאפשרת לגוף להיפטר מרעלים בצורה יותר יעילה ובכך מחזקת את מערכת החיסון ומסייעת להילחם במחלות חורף והצטננות. 
  • הקלה על לחצים – ניתן להשתמש בטיפולי מים להפחתת לחצים. השהות במים והטיפול המרגיע יכולים להאט את תגובת הגוף לחרדה, להוריד את לחץ הדם ולשחרר אנדורפינים המסייעים לשיכוך כאבים ולשיפור מצב הרוח. 

טיפולי מים – המתנה המושלמת ליולדת הטרייה

בזכות היתרונות הרבים שלהם, טיפולי מים הפכו להיות גם מתנה מושלמת שאפשר להעניק לאנשים שאוהבים. כלומר מעבר ליתרונות הטיפוליים נטו, יש להם גם איכות מפנקת, לצד היכולת להרגיע את הגוף והנפש. כתוצאה מכך טיפולי מים הם רעיון מושלם עבור מתנה ליולדת. חוויית הלידה מאוד מרגשת ומיוחדת, אבל לא פעם זו חוויה אשר משאירה את חותמה על הגוף והנפש. טיפולי מים יכולים לעזור המון בתקופת ההתאוששות שלאחר הלידה ולהעניק ליולדת הטרייה תמיכה בריאותית ורגשית כאחד. באמצעות טיפולי מים היולדת תוכל להתגבר טוב יותר על אתגרים בריאותיים כמו למשל טחורים, כאבי גב, כאבי מפרקים ובעיות נשימה, כמו גם להתחבר מחדש לגוף שלה ופשוט להירגע. 

הטיפול עצמו מתבצע בבריכה חמימה, והבריכה היא הפלטפורמה המושלמת עבור טיפול, כך שניתן להגיע לאזורים בגוף אשר אינם כל כך זמינים כאשר נמצאים על שולחן הטיפולים. המים יעטפו את היולדת במהלך הטיפול כך שהיא תרגיש תחושה של ביטחון וחמימות, ובמהלך הטיפול היא תוכל קצת להרפות את הגוף והשרירים, לשחרר מתחים, לאסוף את עצמה מחדש ולאזור כוחות כדי להתמודד עם השינוי המבורך בחיים. 

עד כמה טיפולים במים יעילים?

מחקרים רבים מראים שטיפולים במים פשוט עוזרים. ניתן להתאים אותם באופן אישי למטופלים כך שיוכלו לבנות את כוחם וגמישותם בהדרגה. המים מעניקים תמיכה לגוף, לא מרגישים בהם משקל, הם מרגיעים מאוד והם הרבה יותר מסתם פינוק. טיפולים במים מתאימים כמתנה ליולדת אך הם גם מתאימים לטיפול בנכות, במחלות קשות, בבעיות נוירולוגיות ועוד. בשנים האחרונות התחום הזה רק הולך ומתפתח וניתן למצוא טיפולי מים שנותנים מענה לקשת רחבה של מצבים. ניתן בהחלט למצוא טיפולי מים שמספקים מענה מקיף לבעיות רפואיות ופסיכולוגיות, דרך טיפולי כושר ועד טיפולים חווייתיים שכל מטרתם היא להרגיע את הגוף ולספק הנאה. 

הטיפולים מבוססים על טכניקות שונות כדי להשיג את מטרתם, בחלקם המטופלים אקטיביים ולוקחים חלק בטיפול על ידי ביצוע תרגילים מונחים, ובאחרים המטופלים הרבה יותר פאסיביים וכמו מפקידים את גופם בידיהם של המטפלים. לכאן או לכאן, עם המגוון הקיים של טיפולים, ועם מעט שיעורי בית תוכלו למצוא את הטיפול המתאים להעדפות ולצרכים שלכם בקלות.  

0
    0
    עגלת הקניות שלך
    העגלה ריקה
    דילוג לתוכן