טיפולי מים ידועים ביעילותם כבר מימי קדם, כדרך ליצירת איזון בין גוף ונפש. על פי היפוקרטס "טיפול במים מפיג את העצבנות", כאשר כל מי שהכיר את סגולות המים השתמש בהם לאורך השנים כדי לטפל בבעיות בריאותיות ומחלות מסוגים שונים.

למים יש את הכוח לשנות את מצב הרוח

בשנים האחרונות יש יותר ויותר מחקרים שתומכים ברעיון של טיפול במים בטמפרטורות שונות כדרך אפקטיבית לטיפול בחרדה ודיכאון, שכן למים יש את הכוח להשפיע על מצב הרוח ועל הפיזיולוגיה של הגוף.

  • ההשפעה של מים קרים שחייה או טיפולים במים קרים ממריצים מאוד. הסיבה לכך היא שהמים והקור גורמים לכלי הדם להתכווץ ולגוף להתחיל לפעול כדי לשמר את החום. במקביל, הגוף מתחיל להזרים את הדם לאזורי הליבה שלו, מה שמוביל יותר חמצן למוח ולאיברים חיוניים ומבצע ניקוי רעלים עדין באזורים אלו.
  • ההשפעה של מים חמים – טיפולי מים חמימים יגרמו לכלי הדם להתרחב, פעולה אשר גורמת לרגיעה והפגת מתחים, משחררת שרירים תפוסים, מקלה על כאבים ומסייעת לתחושת רווחה גדולה יותר.

טיפולים במים לעומת טיפול תרופתי בדיכאון וחרדה

מחקרים מהשנים האחרונות מראים שאנשים הסובלים מדיכאון וחרדה יכולים להפיק תועלת מטיפולים במים. מחקר חדש שנערך בצרפת בדק מטופלים עם הפרעות חרדה וחילק אותם לשתי קבוצות, קבוצה שמטופלת בטיפול תרופתי וקבוצה אחרת שעברה טיפול במים. שתי הקבוצות היו במעקב למשך 21 יום, הקבוצה שעברה טיפול במים טבלה במים חמים ומבעבעים למשך 10 דקות, ולאחר מכן עברה עיסוי במים למשך 15 דקות נוספות באזורים שונים של הגוף, בעוד הקבוצה שנטלה תרופות הגיעה למעקב רפואי יומיומי.

למרות שבשתי הקבוצות נרשם שיפור בתסמיני החרדה, התוצאות של הקבוצה שטופלה במים היו טובות יותר בהשוואה לקבוצה שנטלה תרופה. כמו כן גם שיעורי ההפוגה והתגובה של קבוצה זו היו טובים יותר, מה גם שטיפולי המים נמצאו בטוחים וללא תופעות לוואי.

מים כדרך לטיפול בדיכאון

קבוצה אחרת של חוקרים מווירג'יניה מצאה שטיפולים במים יעילים גם לדיכאון. ובמקרה הזה, טיפול במים קרים עשוי להיות בחירה נכונה ובעלת ההשפעה החיובית ביותר, שכן טיפול במים קרים בעל מנגנון דומה לטיפול בהלם חשמלי שידוע כיעיל כנגד דיכאון, שכן הקור עוזר למוח לעבוד טוב יותר.

הוכח כי חשיפה למים קרים מפעילה את מערכת העצבים הסימפתטית, מגבירה את נפח הדם וזרימתו, וגורמת למוח לשחרר נוראדרנלין, הורמון שיכול לסייע לאנשים הסובלים מדיכאון להתעודד באופן טבעי.

בנוסף, הטיפול במים יכול גם לעזור להגביר את ייצורם של אנדורפינים, חומרים כימיים שמופרשים באופן טבעי מבלוטת יותרת המוח וגורמים לשיפור מצב הרוח, תחושת רווחה והרגשה טובה בגוף.

עם זאת יש לציין שיש לבחון כל מקרה לגופו, וכמובן שיש להתייעץ עם הגורמים הרפואיים המתאימים כדי להחליט על הטיפול הנכון, ועל השילוב בין תרופות לטיפול בחרדה ודיכאון לבין טיפולי מים מקצועיים כדי להוביל לריפוי.

0
    0
    עגלת הקניות שלך
    העגלה ריקה
    דילוג לתוכן