גופה של אישה הרה עובר תהליכים ושינויים רבים בגידול והזנת העובר. בנוסף לכל נוצר שינוי גם במצב הפיזי של גוף האישה וגם במצב הרוחני-נפשי שלה. הכמיהה ללדת והחוויה שבזמן ההיריון הינה עוצמתית וגדולה. אנו מאמינים כי לכל אישה הריונית יש את הדרכים המתאימות רק לה בכדי להרגיע את הגוף והנפש, (כמובן גם את העובר עצמו שסופג את מנהגיה של אימו). ישנן שיטות טיפול רבות להתמודדות עם כאבי הגב הבלתי נמנעים ולעיתים אף נסבלים בזמן הריון.

במאמר הבא נסביר לכן על 2 שיטות טיפולים מומלצות לנשים בהריון. טיפול לגוף בשיטת וואטסו- טיפול מים חמים בשילוב עם שיאצו. וטיפול על ידי מדיטציה- שיטת המיינדפולנס לרוח ולגוף.

טיפול וואטסו לגוף האישה ההרה

וואטסו הינה שיטת טיפול ייחודית בבריכה / מקווה מים, המשלבת שיאצו יחד עם מים חמים. שיטה זו פותחה בארה"ב על ידי הרולד דאל בשנות ה-80. שיטת טיפול זו מסייעת לאישה ההריונית בכך שכאשר גופה נמצא במים הוא הופך לקל ואינו נושא את משקל העובר והרחם. גופה של האישה נמצא בטמפרטורת של שלושים וחמש מעלות ובהיעדר כוח משיכה ועומס על הגוף, הגוף הופך לרפוי יותר ונוצרת יותר תנועתיות של שרירי הגוף. כאשר גופה של האישה נמצא במים, המטפל יכול לבצע תרגילי שיאצו על- ידי לחיצות על גבי עמוד השדרה, הרגלים ובעוד מקומות בגוף. ע"י טיפול זה כאבי הגב והשרירים משתחררים ונוצרת תחושה עילאית ונעימה. מוכח גם כי טיפול במים חמים יעיל ובטוח.

טיפול מיינדפולנס לאישה הרה

מיינדפולנס (קשיבות מודעת) הינה שיטת טיפול בודהיסטית השמה את הפוקוס על הרגע ושומרת על תודעה בריאה וצלולה כל עת. השיטה הזו הינה תרגול יום יומי של מדיטציה תוך תשומת לב גדולה על כל פרט ופרט אותו אנו עושים בחיי היום יום, בטח שבזמן ההריון בו האישה מבחינה וקשובה לכל רחשי גופה. בעזרת טיפול / תרגול מיינדפולנס תוכלנה הנשים ההריוניות לשים את הפוקוס ואת המודעות על נשימה נכונה ובריאה, מחשבה צלולה ופיתוח התודעה. תרגול יום יומי כזה מביא עמו שלווה, חופש והרמוניה עם כל הסובבים ואף מפחית דרמטית לחצים וכעסים שיכולים להיגרם בגלל ההיריון.

חשוב להזכיר, כי אישה נינוחה השומרת על גופה ועל רוחה סביר להניח כי גם העובר עצמו יכיל את אותן התכונות והשלוות של אימו.

שילוב טיפול במים חמים ומיינדפולנס

השילוב של שני הטיפולים הללו די מושלם בעייננו, תרגול נשימה ומדיטציה יחד עם טיפול המים בשיטת וואטסו הופכים את הטיפול שלנו לחווייתי ועוצמתי. בזמן הטיפול במים החמים האישה ההרה מקבלת טיפול ייחודי במים תוך תשומת לב גבוהה ונינוחה כל שלב ושלב במהלך הטיפול. זכרי תמיד כי אישה משוחררת ללא כאבים ומתחים משרה נעימות ראשית לה, לרחמה ולסובבים אותה.

0
    0
    עגלת הקניות שלך
    העגלה ריקה
    דילוג לתוכן