טיפול במים משלב בין המהנה למועיל. הוא מרגיע, מענג, מפנק. כשהגוף צף על המים ושוקע מעט בתוכם, בעודו נישא בידי מטפלת מומחית בטיפולי הידרותרפיה בכלל וואטסו בפרט, המטופלים (ובעיקר נשים הרות, אשר הטיפול משחרר את גופן ומרגיע את נפשן) חשים תחושה של שיוט ענוג ורך על פני המים ואף ריחוף מעליהם.

את הגוף תומכים המים וידי המאמנת המאומנת ומיומנת בהצפת המטופל על פני המים תוך טבילת חלק מראשו במים. וכך- בעודו רפוי וחסר משקל- מתאפשרת תנועה חלקה של חוליות עמוד השדרה, ללא לחץ, ללא רעידות, ללא כאבים. המים מחוללים נפלאות.

הטיפול מתבצע בסביבה מימית חמימה ונעימה. אין צורך לדבר, רק להניח לגוף להרפות ולצוף, להתענג, לנוח.

אחד הטיפולים היותר מפנקים והיותר מועילים הוא טיפול בשיטת וואטסו, שבה משולבים השיאצו והמים. המים מהווים לא רק סביבה טיפולית אלא גורם חשוב ומרכזי בהשריית תחושה של רוגע ושלווה. לחיצות השיאצו גורמות לפתיחת ערוצי אנרגיה. הטיפול מתבצע בעצימות נמוכה מאוד ועם זה- ממלא אנרגיה. הוא משחרר שרירים מתוחים ותפוסים ובהינתן השקט והשלווה, המטופל חווה וממצה את מלוא הפוטנציאל הגלום במים ומפיק מהם תועלת מיטבית.

טיפול מפנק במים יכול להיעשות גם ללא הקשר בריאותי מוצהר וללא מרכיב "טיפולי"- במירכאות ובלעדיהן. ניתן לבלות וליהנות במי בריכה חמימים או בבריכת זרמים (ג'קזוי) מפנקת ולהתענג על טיפול ספא פשוט, ללא מדריך או מעסה.

עצם השהייה במים מרגיעה ומענגת. במים הכול מתרכך ונרגע. במים קל יותר להשתחרר מלחצי השגרה ומאילוציה. הקלות היתרה של התנועה בהעדר לחץ על השרירים ועל הפרקים מאפשרת גם הרחבת טווח התנועה והגמשתה. החזרה האטית על תנועות המעגליות, הרכות, המתבצעת באווירה תומכת, אמפאטית, מהווה ערך מוסף חשוב וחווייתי.

נשים הרות רבות שהתנסו בטיפול ייחודי במים מדווחות על חוויה עצמתית, גופנית ונפשית, אשר סייעה להם להתמודד עם ההיריון ועם הלידה.

על כוח המשיכה של טיפולי ספא תעיד התפוסה המלאה של רבים מהם. יש רבים שהופכים אותם לחלק קבוע משגרת חייהם ומאפשרים אותם לעצמם ומתפנקים בהם בכל הזדמנות. בניגוד לסוגי פעילות גופנית אחרת, טיפולים במים לא מחייבים ציוד מיוחד. בבריכה מחוממת, מקורה, ניתן ליהנות מהם בכל מזג אוויר.

טיפולי פינוק במים מקלים ומסייעים גם למי שלא מדווחים כלל על בעיה גופנית כל שהיא. ההתנסות בהם ממחישה למטופלים את התועלת הרבה שניתן להפיק מהם בנוסף להנאה הצרופה שכרוכה בהם.

0
    0
    עגלת הקניות שלך
    העגלה ריקה
    דילוג לתוכן