הטיפול האלטרנטיבי בא ממקום צנוע. הוא מוכר בשם המעיד על כך- טיפול משלים. בשנים האחרונות מכירים רופאים קונבנציונאליים רבים בלגיטימיות של תחום טיפולי זה. את מקום הספק ואולי אף חוסר האמון מחליפים הפתיחות, הסקרנות, הנכונות להתוודע ולהתנסות ובעיקר- ההיווכחות בתוצאותיו המבורכות של טיפול זה לענפיו השונים ולשיטותיו המגוונות.

הרציונאל העומד בבסיס הטיפול האלטרנטיבי הוא קיומו של קשר ישיר והדוק בין גוף לנפש ובקיומה של זרימה והשפעה הדדית בין השניים. התפיסה, לפיה יש משמעות וביטוי גופני למצבים נפשיים מקבלת חיזוק בכל אחת משיטות הרפואה הזו. אשר על כן בטיפולים הנעשים במסגרתה של הרפואה המשלימה מודגש קשר זה.

טיפול אלטרנטיבי מוכר זה מכבר כתחום שהכשרת מטפלים בו נעשית במכללות ייעודיות, שבהן מוצעת מסגרת לימודית רחבה ומקיפה, הכוללת, בין השאר, לימודי עיסוי, תזונה, דיקור, נתורופאתיה, רפלקסולוגיה, ועוד. הבוגרים מקבלים תעודה מקצועית המסמיכה אותם לטפל בתחומי הלימוד וההתמחות שלהם.

הטיפול האלטרנטיבי- אטרקטיבי ואפקטיבי

הרפואה האלטרנטיבית כוללת מגוון טכניקות ואסכולות המשמשות לאבחון, למניעה, להקלה- לא אחת משמעותית- על כאבים ולא אחת גם לריפוי מחלות. אחת הפרקטיקות הרווחות ביותר בשיטה זו מבוססת על הרפואה הסינית בכלל ועל הדיקור בפרט. הדיקור מסייע לזרימת דם ואנרגיה טובה יותר, לפתיחות חסמים ונמצא מועיל בשורה של תופעות ובהן, בין השאר, השמנה, לחץ דם, פוריות, חיזוק המערכת החיסונית, הקלה על מיגרנה ועוד.

טיפול אפקטיבי בשיטות כגון שיאצו ( אמנות הטיפול במגע), הומיאופתיה ( שימוש במיצוי צמחי מרפא) מסייע, כפי שיעידו רבים, על יכולת הלוקים בתסמונות ובמחלות שונות להתמודד עמן.

WHAT'S UP? – וואטסו

אחת השיטות שתורמת לרוגע ולאיזון נפשי, היא טיפולי מים בשיטת וואטסו. השיטה נתמכת על ידי עקרונות השיאצו. המטפלת שוהה עם המטופל או עם המטופלת (נשים הרות רבות גילו זה מכבר את התרומה של שיטה זו להפגת לחצים ומתחים, לשחרור פנימי ולרגיעה) במים מחוממים (35 מעלות) מציפה אותה על פני המים בתנועות מעגליות, רכות ואטיות. הטיפול השקט, האינטימי, מאפשר זרימה שקטה והרמונית בין המטפל למטופל. הטיפול ההידרותראפי נמצא מועיל לפתיחת חסמים במרדיאנים שבגוף ובזרימה טובה יותר של האנרגיה. המתיחה האטית במים מחזקת את השרירים.

רבים מבין העוסקים בטיפול אלטרנטיבי לא מתיימרים להיחשב ולהיתפס כגואלים וכמושיעים. ספק אם תשמעו מי מהם שולל באופן נחרץ את התועלת שבהליכה אל רופא קונבנציונאלי. רובם ככולם ימליצו לכם להמשיך, במקביל, בטיפולים אצל רופאים קונבנציונאליים לטיפול בתסמונת או במחלה שלכם, אבל בהחלט ימליצו לכם לעבור סדרה של טיפולים משלימים כדי לחזק את המערכת החיסונית של הגוף ולהרגיע את הנפש.

בשנים האחרונות, ככל שהולכת ונסדקת- פה ושם קורסת- חומת ההתנגדות לרפואה המשלימה, מגלים רבים את יתרונותיה. ניתן ואולי אף רצוי להסתייע בה במקביל לטיפול הקונבנציונאלי, אשר תועלתה ותרומתה לריפוי הוכחה במחקרים רבים ובניסיון מצטבר לאורך שנים. גם במקרים שבהם עיקר תרומתה של הרפואה המשלימה מתמצה בהקלה על כאבים, זו תרומה בלתי מבוטלת. באופן צפוי וטבעי, השפעתם של הטיפולים האלטרנטיביים היא אישית ושונה ממטופל למטופל.

0
    0
    עגלת הקניות שלך
    העגלה ריקה
    דילוג לתוכן