בשנים האחרונות יותר ויותר אנשים מגלים את הפוטנציאל של טיפולים הידרו- תרפים ואת הכוח המרגיע והמרומם שיש להם על הגוף. אם אתם שואפים להתנסות, לפניכם כמה שיטות נבחרות, על ההבדלים ביניהן.

ווטר לוטוס

ווטר לוס זה טיפול שהומצא על ידי מטפל ישראלי שנקרא הדר דבוש ובמרכזו צפה לה כרית הלוטוס. כרית זו תומכת בראש, בחגורת הכתפיים ובצוואר ובכך מאפשרת למטופלים להשתחרר ולהתמסר בקלות רבה יותר לטיפול. על הכרית המטופל יכול לצוף במים בבטחה וידיו של המטפל חופשיות לבצע את הטיפול הדרוש. הטיפול משתנה ממטופל למטופל ומשלב בתוכו אלמנטים מגוונים של שיטות עיסוי פופולריות. בעזרת רצועות מיוחדות שמחוברות לכרית הלוטוס המטפל יכול לבצע מתיחות ותנועות שונות תוך כדי הציפה במים. טיפול זה מתאים לכולם וניתן למצוא אותו בבריכות שונות ברחבי הארץ.

וואטסו

טיפול הוואטסו איתנו כבר משנות ה- 80 כאשר הוא החל את דרכו במעיינות החמים של קליפורניה. אבי השיטה הוא הרולד דאל אשר החל להציף אנשים במי מעיינות חמים תוך שמבצע בהם טיפול המבוסס על תורת השיאצו. התנועה במים לצד הערסול של המטפלים משחררת ומפיגה מתחים ולא פעם עוזרת למטופלים להתמודד עם זיכרונות מודחקים ולהרגיש כמו עוברים ברחם. טיפול וואטסו הוא אחד מטיפולי המים היותר פופולריים, הוא מתאים לכולם ובעיקר לנשים בהריון מהשליש השני. טיפול זה מתבצע בבריכות הידרו-תרפיות ברחבי הארץ.

הילינג דאנס

אם גם אתם מאמינים שהתנועה היא פשוט תרופה לגוף מומלץ שתתנסו בהילינג דאנס. השיטה רואה את המים כמניעים תהליכים פנימיים ותורמים לניקוי ובבסיסה האמונה כי הם יכולים להוביל לשחרור רגשי משמעותי. לאורכו של הטיפול המטופל נותר פסיבי כאשר עליו לצוף על הגב בעיניים עצומות ולהרפות את גופו. הטיפול משתנה ממטופל למטופל, כולל תנועות מגוונות וכן מתיחות, לחיצות, עיסוי והרפיה. הטיפול מתאים למטופלים מכל סוג.

ריברסינג

ריברסינג הוא טיפול במים המתאים בעיקר למטופלים חובבי מדיטציות, שכן הוא מבוסס על נשימות עמוקות. לאורך הטיפול על המטופלים לצוף במים ולנשום באופן מודע בקצב ובעומק משתנה. הטיפול מתחיל עם ציפה על הגב ולאחר מכן ממשיך לציפה על הבטן כשהראש בתוך המים וכשאתם מצוידים באטב על האף ובשנורקל לנשימה. השיטה הומצאה בארצות הברית בשנות ה- 70 על ידי לאונרד אור והיא קיבלה את שמה כי ממציאה האמין ששיטה זו מחזירה את המטופלים לימיהם הראשונים בתוך רחם אימם. אם אתם מתחברים למדיטציות שיטה זו תהיה התנסות מעניינת והיא נערכת בבריכות טיפוליות ברחבי הארץ וגם אפילו בים המלח ובכנרת.

ג'הארה

המטפל הברזילאי מריו ג'הארה פיתוח בסוף שנות ה- 90 טיפול מים שיקומי אשר מטרתו לסייע למטופלים הסובלים מכאבים כרוניים, ממגבלות בתנועה ומנוקשות בעמוד השדרה. לעומת סוגים אחרים של טיפולים, הג'הארה נחשב להרבה יותר רגוע והוא כולל בעיקר נשימות עמוקות, תרגילי יציבה עדינים ואיטיים, ציפה על מצוף בתנועות מעגליות וסדרה של מתיחות להארכת השרירים. הטיפול מתאים לנשים בהריון בעיקר מהשליש השני ואילך ולמטופלים הסובלים מכאבי גב, פציעות או מחלות כרוניות.

ווטר דאנס

למרות השם של השיטה, אין קשר בין ווטרדאנס לבין ריקוד במים, מלבד העובדה ששיטה זו הומצאה על ידי הרקדנית ארג'אנה ברונשווילר ובן זוגה. השיטה כוללת את הצללתו של המטופל מתחת למים ודורשת דרגת התמסרות גבוהה. כדי למנוע חדירת נוזלים בעת הצלילה, בתחילת הטיפול אוטמים את האף עם אטב. הטיפול דורש אמון גדול במטפל שכן הוא זה שמחליט מתי יהיה עליכם להוציא את הראש מהמים על מנת לקחת אוויר לנשימה. במהלך הטיפול המטפל אוחז בידיו או ברגליו של המטופל ומשיט אותו בבריכה כאשר בתום הטיפול מבוצעות לחיצות שיאצו עמוקות.

דולפין אימפרוביזציה

אם אתם מחפשים אחר פעילות מעט יותר אקטיבית במים, רוברט דוניו, מאמן הדולפינים מהריף באילת פיתח טיפול מים אקטיבי שיכול להתאים לכם. הטיפול משתנה מאדם לאדם ובתחילתו המאמן מלמד לצלול על מנת להסתגל למים. לאחר ההסתגלות הראשונית המטופלים מתחילים לנוע בחופשיות במים ממש כמו דולפינים ולתקשר האחד עם השני ללא מילים. בבסיס הטיפול עומדת האמונה שהתנועה החופשית היא פתח להחצנת רגשות מודחקים אשר פעמים רבות צפים במהלכו של הטיפול. הטיפול מתאים לאנשים ולהם ניסיון בטיפולי מים ואשר מחפשים טיפול בעל ערך מוסף ומשמעות.

0
    0
    עגלת הקניות שלך
    העגלה ריקה
    דילוג לתוכן