• צרו קשר

      מלאו את פרטיכם או חייגו 058-4287877

    • מרבית הנשים ההריוניות, יודעות מהי דולה ומהו תפקידה. אך האם כולן גם יודעות מהי דולה פוסט – פרטום? בעברית המונח מתורגם ל"תומכת לאחר לידה".

      נשים רבות יודעות היטב מה מתרחש במהלך ההיריון, אך זוהי לא חוכמה גדולה. ישנם אין ספור ספרים העוסקים בנושא, מאמרים ברשת האינטרנט, ועוד, האינפורמציה רבה. לעומת זאת, מעטות הן הנשים אשר מודעות למה שקורה לאחר הלידה. האם מישהו הכין אותן לשינוי? אמנם, כל אם באשר היא, תפיק אושר גדול ונשגב מהולדתו של תינוקן, אך באותה העת, מתרחשים עוד ועוד שינויים, בין אם הם הורמונאליים, תשישות ועייפות של האם, שינויים במצב הנפשי.

      גם מציאות חדשה נולדת

      המציאות הנוצרת היא חדשה לחלוטין. הקשר הזוגי בין האישה לבן זוגה גם הוא עובר טלטלות, מהלך סדר היום עובר שינוי, נוצר מצב חדש לחלוטין. עם תינוק המתעורר כמה פעמים בלילה על מנת שיאכילו אותו, והתמודדות עם תינוק בוכה או עייף. ובנוסף,ישנם עוד נושאים על הפרק כמו הנקה, האם לעיתים חוששת מהתחושה ומכך שלא יהיה לה מספיק חלב על מנת להניק את תינוקה. ועם כל השינויים הקיצוניים הללו, יולדות רבות חשות בודדות ושהן אינן מקבלות את התמיכה לה הן כה זקוקות.

      לשם מה דולה פוסט – פרטום?

      הדולות הללו שהינן מרובות ניסיון, מסייעות לאם הטרייה לראות את המציאות בצורה קצת שונה.  הן מספקות ליולדת הטרייה את כל התשובות להן היא זקוקה וסיוע רב. מטרת היעזרות בדולה תומכת לאחר לידה, היא לחזק את היולדת, הן מנטאלית והן פיזית, על מנת שזו תסתגל לתפקידה החדש. התומכת מגיעה לבתי היולדות עם שפע אנרגיות חיוביות, היא יכולה להעניק ליולדת שלל עצות וטיפים בכל הקשור לקשיים מהם סובל התינוק, לסייע בהנקה ועוד. היולדת חשה שיש מישהו שמקשיב לב, שאכפת לו ממנה ושהוא נמצא במיוחד בשבילה. בנוסף, הדולה יכולה לאפשר לאם לנוח ולהתאושש.

      לא רק את היולדת מלווים

      תומכת לאחר לידה, מלווה לא רק את היולדת, אלא גם את קרובי המשפחה. היא תסייע ליולדת הטרייה בפעילויות יומיומיות כמו רחצה של התינוק, החתלה, כיצד להלביש אותו בימיו הראשונים, כיצד להכין את חדרו כך שיהיה נוח הן לו והן להורים. גם נשים אשר ילדו בעבר, זקוקות לעזרתה של תומכת לאחר לידה, וזאת למרות הניסיון שלהן. זה הזמן לתקן חוויות שליליות מהעבר, ללמוד להניק כמו שצריך, ולהרגיש נוח לקבל עזרה. אין ספק שהאם תדע להעריך את עזרתה של הדולה, במיוחד לאור העובדה שילדה לפני כן, אז לא זכתה לסיוע וליווי.

      סיוע להתגבר על קשיים

      כל יולדת והקשיים שלה, החששות הרבים, חרדות, ושאלות שאין להן תשובה עליהן. לשם כך, מומלץ להיעזר בשירותיה של תומכת לאחר לידה, זהו עניין שכל יולדת חייבת לפרגן לעצמה.

       

      0
        0
        עגלת הקניות שלך
        העגלה ריקה
        דילוג לתוכן