• צרו קשר

      מלאו את פרטיכם או חייגו 058-4287877

    • לידה קיסרית היא לידה מורכבת יותר מלידה רגילה, ולכן יש להיערך לה אפילו יותר ולהתכונן. ניתוח הוא ניתוח בכל מקרה ולכן מדובר גם בהכנה לניתוח והטראומה שזה גורם לגוף, וגם לחוויה המרגשת של הלידה והתינוק שמגיח את העולם.

      בלידה קיסרית כדאי מאוד להיעזר באנשי מקצוע משום שבמצב כזה נתונים לחלוטין בידיהם והניידות של היולדת מוגבלת יותר, יחסית. הפסיביות של היולדת גם גורמת לעתים לאי נוחות ולחששות, לחוסר ביטחון מסוים בגלל אובדן שליטה בגוף ובמה שעושים אתו. מכיוון שהניתוח נעשה גם בהכרה ובהרדמה מקומית וחשים הכל, זה יוצר מערבולת של תחושות חיוביות ושליליות שיש לווסת ולמנוע הצפה. בלידה קיסרית שבה בן הזוג נוכח, יש להכין גם אותו לניתוח עצמו ולמראה, גם אם הוא אינו מציץ בכל התהליך. הוא צריך להיות מוכן למראה של ולהבין שמדובר בניתוח לכל דבר. התמיכה שלו הכרחית ולכן גם החוסן שלו חיוני. גם הבית חייב להיות מוכן לגמרי עוד לפני הלידה מכל הבחינות, בעיקר התשתיות.

      הרגעה והרפיה

      הרפיית האם נחוצה כדי להרגיע צירים בזמן הניתוח ולסיים את כל הלידה מהר. את ההכנה הרגשית לכך עושים לפני שמגיעים לחדר הלידה כמובן אבל גם תוך כדי. כשאת נמצאת שם עם בן זוגך היעזרי בו או בדולה שלך כדי להסיח את דעתך ולהתמקד בהרפיה.

      אנשים סביבך

      הליווי של התומכים שלך מתחיל הרבה לפני הלידה, ולכן הקפידי להשאיר סביבך אנשים שתומכים בך ואינם יוצרים מתיחות והתנגשות אינטרסים. אם אנשים סביבך לא גורמים לך להרגיש נוח אל תשאירי אותם לידך עד אחרי הלידה. את לא חייבת להשאיר מתחים כאלה בסביבתך. את צריכה אנשים בזמן הלידה, לפניה ואחריה שיהיה לך נוח להרגיש שאת יכולה לבקש מהם עזרה ותמיכה, להביע רצונות מבלי להתבייש. מלווים בחדר הניתוח שנוח לך להיות אתם ולהשתחרר לידם ברגע הכי אינטימי של חייך והכי חסר ישע. אנשים שאת יכולה להישען עליהם לחלוטין ולסמוך עליהם במאה אחוז. פנים מוכרות אבל גם מנחמות ומעוררות אמון.

      להכין את הרשימה שלך לזמן הלידה

      בזמן הלידה בדרך כלל נסחפים עם הרגע וזה טבעי, ולכן אם יש דברים שחשוב לך מאוד לחוות והם משמעותיים בעינייך, כמו ניתוק חבל הטבור בעצמך, או חיבוק ראשון כמה שיותר מהר, אל תסתמכי על כך שיקראו את מחשבותייך. בשקי זאת מראש והקפידי לוודא שהם יודעים שיש דברים שחשוב לך לעשות בעצמך ולא להניח לאף אחד אחר לעשות זאת. אם יש משהו יוצא דופן מעט כמו מוזיקה או עזרים נוספים שמרגיעים אותך, בקשי אותם לפני הלידה ובררי אם זה מקובל או אפשרי בחדר הלידה הזה כדי למנוע מתיחות ועגמת נפש בגלל עימותים עם הצוות אחר כך. נסי ליהנות מהחוויה כמה שיותר.

      0
        0
        עגלת הקניות שלך
        העגלה ריקה
        דילוג לתוכן