• צרו קשר

      מלאו את פרטיכם או חייגו 058-4287877

    • תהליך הלידה הוא בין המרגשים ביותר בחיים, אם לא המרגש מכולם. אולם, הוא איננו קל, הוא טומן בחובו כאבים, התרגשות רבה, חששות וחרדות. ועם זאת, למרות שרוב הנשים מודעות לעובדות הללו, לידה גם יכולה להיות נעימה ושלווה. אם כבר ילדתן לפני כן, זו יכולה להיות חוויה מתקנת.

      זה לא מכבר נערכו לא מעט מחקרים, אשר בדקו אילו משתנים מצביעים על לידה חיובית. מן המחקרים עולה, כי להשפעת הדולה תפקיד חשוב במהלך הלידה. היא מעניקה את מלוא תמיכתה ליולדת, הן לפני הלידה והן במהלכה. דולות חייבות להיות נשים אשר הוכשרו לעסוק במקצוע, ביכולתן לקצר את הליך הלידה, ובסופו של דבר התוצאות נראות בשטח – הלידה הינה קלה יותר, ויש לה השפעות בריאותיות על האם והתינוק.

      התוצאות של מחקרים שנערכו בנושא

      המחקרים הוכיחו כמה דברים ברורים: כאשר היולדת נעזרת בדולה, פוחתים הסיכויים שהיא תזדקק לזריקת אפידורל, או חומרים מאלחשים אחרים. הסתייעות בדולה יכולה למנוע את הליך זירוז הלידה. כמו כן, כמות הלידות המתבצעות באמצעות וואקום או מלקחיים, יורדת פלאים. נשים הנעזרות בדולה, פחות צפויות לניתוח קיסרי.

      גם בן הזוג מרוויח מנוכחותה של הדולה. הוא מקבל את כל ההסברים הנחוצים לו, ולא מוצא עצמו תוהה בחשיכה. כמו כן ניתנות לו עצות כיצד לסייע לבת הזוג ולהקל עליה. יולדת המקבלת תמיכה, יש לה סיכויים רבים יותר לקצר את הליך הלידה. בנוסף, באמצעות סיועה של דולה, ישנן גם השפעות חיוביות בתחום בריאותו של הרך הנולד. התינוקות הללו שוהים פחות זמן בבית החולים. השחרור שלהם מהיר יותר.

      כאשר היולדת נעזרת בדולה, גוברים הסיכויים שהיא תצליח להניק את תינוקה, פוחתים הסיכויים לדיכאון לאחר לידה, הקשר עם בן הזוג יהיה טוב יותר, ולבסוף, נשים אשר נעזרו בדולה, הסתגלותן לתינוקן היה טוב יותר.

      מה בשורה התחתונה של המחקרים?

      לא מעט מחקרים עוסקים בנושא תמיכת דולה ביולדות. מן המחקרים עולה שהדולה יעילה מאוד ללידה, ליולדת ולתינוק. באמצעות העזרה שלה, תיתכן התערבות רפואית מצומצמת. לא פחות חשוב, פוחתים הסיכויים לסדקים בין שני בני הזוג, וזמן ההסתגלות לסטאטוס החדש של הורות, מתקצר.

      יתרונות נוספים של הדולה

      הדולה מלווה את היולדת לאורך כל תקופה ההיריון. במהלך הלידה וגם לאחריה. היא הכתובת להתייעץ עימה. ישנן אפילו דולות המגיעות עד לבית היולדת, הן עוזרות לה להתמודד טוב יותר עם צירי הלידה שמן הסתם כואבים, והיא זו אשר תדע לומר האם הגיע הזמן לנסוע לבית חולים. ישנן דולות המכירות את הצוותים הרפואיים בבתי החולים, מה שמבטיח תחושת ביטחון גבוהה יותר בקרב היולדת. באמצעות הדולה היולדת תקבל את כל האינפורמציה הנחוצה לה, והדולה היא זו שיודעת כיצד לתשאל את הצוות הרפואי, לקבל תשובות ובעקבותיהן ליטול החלטות.

      0
        0
        עגלת הקניות שלך
        העגלה ריקה
        דילוג לתוכן