אל תקופת ההריון נלווים שינויים רבים, אחד מהם הוא השינוי הפיזי והעלייה במשקל. עם זאת מדובר בשינוי אותו ניתן למתן לאורך התקופה. יותר מכך, אפשר לשמור על איזון נכון ואף לחזק ולהגמיש את הגוף לפני הלידה.

מאז ומתמיד נאמר על הריון שהוא אינו מחלה. עם זאת נשים רבות מתמודדות עם תופעות ומיחושים שונים, אשר לא פעם מקשים עליהן להיות פעילות כפי שהיו לפני תקופת ההריון. עבור נשים אחרות, החשש מהעלייה במשקל מוביל לרצון לבצע פעילות גופנית אינטנסיבית, אליה הגוף לא היה מורגל בעבר. בין אם אתן משתייכות לזן הראשון ובין אם לשני, התוצאה זהה בשני המקרים והיא יציאה של הגוף מאיזון. אם כן כיצד ניתן לשמור על איזון גופני לאורך תקופת ההריון? איך יש להתאמן? ומה הפעילות המומלצת ביותר לגוף ולעובר שבפנים? לפניכן כל הפרטים.

השלב הראשון – לא להזניח את הגוף

העייפות הרבה, הכאבים, חוסר הזמן ועוד אלו הם תירוצים אשר מונעים מנשים בהריון לבצע פעילות גופנית. תקופת ההריון היא כזו בה הגוף עובר אינספור שינויים ועל מנת שיצליח לקבל אותם באהבה, יש לשמור עליו וכן למצוא את הזמן לשלב בשגרה זמן המוגדר כפעיל. אם לא נעשה זאת, העייפות רק תגבר והכאבים יתעצמו ואנו אף נאבד את החשק לצאת מן הבית. לכן רצוי להקדים תרופה למכה ולשמור על איזון כבר מהשלבים הראשונים, בדרך זו ניתן יהיה למנוע בעיות שונות בעתיד.

השלב השני – לבצע פעילות מתונה

ישנם סוגים שונים של פעילויות אותן ניתן לבצע בזמן ההריון, כמובן שאם הגוף לא מורגל לכך, אין שום צורך בפעילות אירובית כי אם ניתן בהחלט להסתפק בפעילות מתונה, כמו למשל הליכה, שחייה ומתיחות. היות ובמהלך ההריון משתנה שיווי המשקל של הגוף פעילות גופנית יכולה לסייע להארכת השרירים, לגמישותם וחיזוקם ולמנוע כאבים שונים. כדי להתחיל יש להקצות זמן לכך, רצוי שלוש- ארבע פעמים בשבוע ולשים את הזמן הנ"ל בראש סדר העדיפויות, תהיו בטוחות שלא תצטערו על כך אחר כך, לאחר ההריון.

כיצד תשמרי על איזון גופני בזמן ההיריון

מה הכי מומלץ? ספוילר: מעורבים בכך מים

זה מכבר שסגולותיהם של המים ידועות. למים יש יכולות ריפוי והם משרים תחושה של רוגע על אלו השוהים בהם. עבור נשים בהריון פעילות במים היא אידיאלית ולא רק בשל כל התכונות המועילות שלמים יש להציע. במים המשקל אינו משחק תפקיד, כך ניתן להרגיש קלילות מרבית ואף ניתן לחזק ולהגמיש שרירים ללא כל פגיעה או הפרעה. בנוסף המים מסייעים לחיזוק הנשימה וצריכת החמצן, להרפיה, הם מונעים בצקות ומאיצים את זרימת הדם. כמו כן ככל שגיל ההריון עולה, כך המים מסייעים להפחית את תחושת הכבדות וניתן לבצע בהם פעילות עד ליום הלידה ממש.

ואם אפשר לפנק, למה לא?

מלבד פעילות גופנית אשר מחזקת שרירים ועוזרת לשריפת השומן, ישנם גם טיפולים הנערכים במים ותורמים לתחושת הרוגע והשלווה. תחושה זו הנה חיונית במהלך ההריון ובעיקר לקראת הלידה, ולו רק בגלל שהלחצים והחששות הנלווים לתקופה, גם הם עשויים להוציא את הגוף מאיזון. טיפולים במים יכולים לעזור, לסייע להרגיש חיבור עמוק יותר לעובר, לשחרר לחצים ומתחים ולשמור גם על האיזון הנפשי, שהנו לא פחות חשוב.

בכל מקרה בו רוצים לשמור על איזון גופני ומחליטים לבצע פעילות גופנית מומלץ להיוועץ ברופא המטפל על מנת לוודא כי הפעילות אינה מסכנת את ההריון ולהתאים מול המומחים בתחום את תכנית האימונים האידיאלית ביותר לגוף.