פעילות גופנית סדירה במהלך ההריון יכולה לשפר בצורה משמעותית את הבריאות, להפחית סיכונים, לשמור מפני עלייה עודפת במשקל ואפילו להקל על הלידה במקרים מסוימים.

מעבר לכך פעילות גופנית יכולה לשפר את ההרגשה ולספק לילוד התחלה בריאה יותר. עם זאת לא כל סוגי הספורט יתאימו לנשים בהריון, ולפני שמתחילים עם שגרת אימונים כדי להתייעץ עם הרופא המטפל.

סוגי פעילות גופנית לנשים בהריון

התעמלות המתאימה לנשים בהריון נושאת סיכון קטן לפציעה, היא תהיה יעילה ומועילה לגוף ולבריאות ובדרך כלל, גם בטוחה לביצוע עד לרגע הלידה. אלו סוגי הפעילויות המומלצים לנשים בהריון:

הליכה מהירה

אם לא עסקת בפעילות גופנית עד עכשיו, הליכה מהירה היא דרך טובה להתחיל. לסוג זה של פעילות גופנית יש כמה וכמה יתרונות: אפשר לצעוד בכל מקום ובכל זמן, זו פעילות שאינה כרוכה בתשלום ותמיד אפשר לצרף בני משפחה וחברים.

שחייה

שחייה, הליכה במים ואירובי מים אלו פעילויות שמאפשרות תנועה אך מבלי להפעיל לחץ על המפרקים. מה גם שהמים מציעים הקלה מסוימת ממשקל הגוף ככל שההיריון מתקדם. חשוב לבחור בפעילות מים שתרגיש נוח ולא תאמץ או תפגע בשרירי הצוואר, הכתפיים או הגב. מומלץ להימנע מצלילות או קפיצות, מבריכות חמות, חדרי אדים, ג’קוזי וסאונות.

פילאטיס לנשים בהריון

פילאטיס לנשים בהריון זו פעילות גופנית שטומנת בחובה המון יתרונות כמו חיזוק הגב ומניעת כאבי גב, מניעת בריחת שתן וצניחת הרחם ועוד. אימון בשיטת פילאטיס יכול לעזור לשחרר את חגורת הכתפיים והצוואר, ותורם לתחושת הרוגע והשלווה במהלך ההריון. בנוסף האימון יתרום להגדלת טווח התנועה, לשיפור היציבה ולחיזוק שרירי רצפת האגן.
חשוב לבצע את הפעילות אצל מישהי שעברה קורס מדריכי פילאטיס על מנת שהפעילות תהיה בצורה המיטבית והיעילה ביותר.

יוגה

שיעורי יוגה לנשים בהריון יכולים לעזור לנשים לשמור ולשפר את הגמישות, להפחית כאבים ומתחים, לחזק את השרירים, להמריץ את זרימת הדם ולשמור על לחץ דם בריא. כמו כן ביוגה לומדים להרפות את הגוף ולהפיג מתחים ורוכשים טכניקות שיעזרו לנשים להישאר רגועות יותר במהלך הלידה והצירים. כמובן שצריך להקפיד לבצע יוגה שמתאימה לנשים בהריון.

פעילות אירובית קלה

פעילות אירובית קלה יכולה לחזק את הלב והריאות, לעזור לשמור על טונוס שרירים ואיזון, להגביל את הלחץ על המפרקים ועוד. נשים שבוחרות בפעילות אירובית צריכות לעדכן את המאמנים שהן בהיריון כך שיוכלו להתאים להן את התרגילים במידת הצורך. מעבר לכך, זו אפשרות בילוי מעולה, והזדמנות לפגוש אנשים אחרים במהלך התקופה.

מה היתרונות?

לפעילות גופנית במהלך ההריון יש המון יתרונות, כל עוד היא מותאמת לאשה ההרה, ומאושרת על ידי הרופא. בין היתרונות:

  • שיפור זרימת הדם
  • הפחתת הסיכון להשמנה או לסיבוכים נלווים, כגון סוכרת הריון או לחץ דם גבוה
  • סיוע במניעת עצירות, דליות וכאבי גב
  • שמירה על הגוף גמיש וחזק
  • עלייה בריאה במשקל
  • הכנת השרירים לצירים וללידה
  • סיוע במניעת פקקת ורידים
  • שיפור השינה והבריאות הרגשית
  • הפחתת את הסיכון ללידה מוקדמת או קיסרית
  • האצת את תקופת ההחלמה לאחר הלידה
  • ולא פחות חשוב – תרומה לתינוק בהמון דרכים!