עיסוי מעניק הרגשה של רוגע ושלווה. הוא מרפה את האיברים. הוא משכך כאבים. עיסוי המשולב בלחיצה עדינה על נקודות שונות בגוף (שיאצו) ובשיטות נוספות- עם שמות או בלעדיהן ( פרי פיתוח עצמאי של מעסים שונים, המבצעים את העיסוי על פי תגובת האישה ההרה). בכל מקרה עיסוי נשים הרות מתבצע מתוך רגישות רבה למצבן, תוך זהירות רבה להימנע מגרימת כאב.

זה מכבר הוכחה יעילותו ותרומתו של עיסוי לשיפור בממדים שונים, רבים וחשובים, בגופן ובנפשן של נשים הרות: הפחתה ברמת חרדה, בתסמיני דיכאון, בשיכוך כאבים, בשיפור גמישות מפרקים, בטיפול בבצקות, בשיפור בזרימת דם, בהיעלמות כאבי ראש, בשיפור איכות השינה, בהענקת תחושה של מרץ ורעננות ואף בזירוז לידה.

חשוב לציין, כי אף שגם עיסוי חד פעמי משחרר ומהנה, דווקא בתקופת ההיריון יש חשיבות לעיסויים תכופים וקבועים
השינויים הפיזיולוגיים והנפשיים החלים במהלך ההיריון מהווים סיבה מספיקה לכדאיות ולתועלת בעיסויי לשיפור מצבן של הנשים ההרות בכל ממדי האישיות ותרומתם הוודאית – השונה, באופן טבעי וצפוי, מאישה לאישה – לכל הנשים ההרות.

שילוב של עיסויים מתונים ופעילות גופנית סדירה בעצימות נמוכה במשך ההיריון עשויים לתרום לשיפור במגוון סימפטומים ובהם, בין השאר: כאבים בגב ובבטן התחתונים, תחושת כאב ונימול ברגליים, סימפיזיוליזיס, עצירות, צרבות, נפיחויות, כאב במפשעה ועוד.

השיטות העיקריות המקובלות לעיסוי נשים בהיריון הן: עיסוי שוודי, עיסוי רפואי, שיאצו, רפלקסולוגיה, עיסוי רקמות עמוק, עיסוי הוליסטי, טווינא . קיימו שיטות אזוטריות שונות כגון עיסוי מקלות במבוק, עיסוי שקיות צמחים ועוד.

עיסוי רטוב מועיל ומהנה

אחת השיטות הרווחות באחרונה, אשר נשים הרות רבות מגלות בהדרגה את יתרונותיה ואת ההנאה הגלומה בה היא עיסוי בשיטת וואטסו- שיטת טיפול המתבצע במי בריכה חמימים בשילוב עקרונות השיאצו. האישה ההרה שוהה בתוך המים ולפרקים מוצפת מעל המים, בעודה מעורסל בידיה המניעות אותה באטיות ובמתינות, משיטה אותה מעדנות במים ועליהם, משלבת לפרקים לחיצות במקומות מסוימים בגוף.

הואיל ובמצב זה הגוף רפוי, נינוח, וחסר משקל, ניתן להניע ת חוליות עמוד השדרה ללא כל חלץ עליהן, באופן שאינו אפשרי כשהאישה ניצבת על היבשה על שתי רגליה.
העיסוי ההידרו תראפי מהנה ומרגיע. המתיחה בתוך המים משפת את זרימ הדם על ידי כך שהיא פותח עת המרידיאנים בגוף ומאפשרת זרימת אנרגיה טובה בו. המתיחה גם מחזקת את השרירים ומגמישה את המפרקים.

לבד מהתועלת המיידית של שיטות העיסוי השונות, הערך המוסף שלהן הוא בעצם קיומם: שעת גוף שהיא גם שעת נפש; שעה המיועדת ומיוחדת לרווחתה הגופנית והנפשית של האישה ההרה, פסק זמן איכותי, חשוב וחיוני, שבו האישה והמטפל או המטפלת קשובים לגוף ולנפש ומרגיעים את שניהם.
המכנה המשותף לכל שיטות העיסוי של נשים בהיריון הוא נכונותן של הנשים להפקיד עצמן בידיים של אנשי מקצוע בתחום הטיפולים הרוויים ברפואה משלימה ושיתוף פעולה עמם.